Projekty 2015/2016

Týden Karla IV.

Během týdne jsme v různých předmětech přiblížili dobu nebo osobnost Karla IV. z různých úhlů pohledu
Kreslení na Radyni – 9. 5. – 6., 7. roč., 10. 5. – 9. roč., 12. 5. – 8. roč.
Setkání s Karlem IV. na Radyni – 11. 5. – 1. – 5. roč.
Malování deskových obrazů – rodokmen Karla IV. – 11. 5.
Projekt Living History – Vzdělávací okruh Karla IV. – 13. 5. – 4. – 9. roč.

Bližší informace k projektu Living History – Vzdělávací okruh Karla IV. 13. května

Projekt jsme zařadili jako součást Týdne Karla IV. k 700. výročí narození Karla IV. Vzhledem k organizaci a střídání skupin se projektu zúčastnili žáci 4. – 9. ročníku. Zábavnou formou jim přiblížil období vlády Karla IV., seznámil je hlouběji s tímto panovníkem evropského formátu a s životem ve středověku. Karel IV. byl představen nejen jako český panovník, ale také jako římský císař a vládce Zemí koruny České, ke kterým v jeho době patřily i části dnešního Německa a Polska. Důraz byl kladen na slavnou českou minulost, stejně jako na společné evropské kulturní dědictví a hodnoty.
Na samém začátku okruhu se děti dozvěděly základní informace o době Karla IV. a okruhu, který během 150 minut absolvovaly. Zároveň obdržely základní plánek s úvodem do životního příběhu Karla IV., přičemž na zbytku plánu byla prázdná místa. Ta si postupně zaplňovaly samolepkami vždy po splnění tematického úkolu. Tyto samolepky byly ilustrované a pomocí krátkých textů doplnily Karlův příběh vždy po úspěšném splnění některé z aktivit. Plánek i nálepky byly připraveny ve třech různých úrovních (pro žáky prvního stupně ZŠ, druhého stupně). Po splnění všech úkolů měli absolvující žáci jak zážitek, tak výstupní vzdělávací materiál, který  zároveň slouží jako suvenýr.
Na každém ze stanovišť očekával žáky a studenty animátor oblečený v dobovém oděvu, který je interaktivní formou uvedl do určité tématiky života ve středověku. Děti poznávaly skutečnou tehdejší realitu (na rozdíl od toho co znají třeba z filmů) a zároveň se jim také odkryly určité etapy života Karla IV. a v čem je právě Karel IV. jedinečnou postavou naší a evropské historie.

Stanoviště 1: INSPIRATIVNÍ PŘÍBĚH KARLA IV., EVROPSKÉHO PANOVNÍKA (FILM)
Na prvním stanovišti se pro skupinu promítl 30 minutový film o Karlovi IV. Moderně vytvořený film pomohl děti motivovat a seznámil je s životním příběhem Karla IV., který si na dalších stanovištích opakovaly a doplňovaly. Trailer k vidění zde: https://www.youtube.com/watch?v=IAGkA4ElPAQ

Stanoviště 2: MLÁDÍ A ODĚV
Děti došly na stanoviště, ve kterém byla švadlena. Tam se od animátora dozvěděly, že každý člověk v období Karla IV. se musel umět obléci do šatu dle svého stavu. Karel na to v mládí však příliš nedbal a oblékal se dost „frajersky“ a neslušně, za což jej káral i sám papež. Žák dostal laminovaný manuál A4 v podobě iluminací s krátkým vysvětlením a postavou, kterou měl ztvárnit. Poté musel vybrat z koše oděvů ten správný a do něj se obléci. Po splnění se mohl vyfotit a dostal díl do skládačky o životě Karla IV.

Stanoviště 3: KAREL JAKO MLADÝ RYTÍŘ
Stanoviště představilo Karlova mladá léta, kdy vystupoval také jako rytíř a účastnil se turnajů. Děti se seznámily se středověkým rytířstvím a jeho ideály – ochrana slabých, žen, dětí a duchovních. Vyzkoušely si též oblékání do zbroje. Po příchodu do rytířského cvičiště byli žáci seznámeni s předními hodnotami rytířů jako je věrnost a čest. Seznámili se také se zbrojným oděním a výcvikem mladých šlechticů ve 14. století. Následně byl žák s pomocí obsluhy oblečen do lehké zbroje a dostal za úkol tupým dřevěným kopím zasáhnout jednoduchou kvintánu (otočnou figurínu) z krátkého rozběhu a sám přitom nebýt zasažen hadrovým řemdihem na druhém rameni kvintány. Po absolvování opět dostal další kousek do skládačky života Karla IV. – o jeho dobrodružstvích v Itálii a zranění na turnaji.

Stanoviště 4: POČÁTKY VLADAŘENÍ – STŘEDOVĚKÁ VZDĚLANOST
Tématem tohoto stanoviště jsou Karlovy počátky vladaření, soudnictví a písmo a založení univerzity. Jde o vybavené stanoviště písaře. Ten návštěvníkům povyprávěl, jak se Karel IV. dostal k moci a jaké vykonal základní činy (univerzita, zlatá bula, arcibiskupství) a toto vyprávění uzavřel konstatováním, že jakýkoliv právní akt je potřeba stvrdit listinou. Popsal základní části listiny a jak se vyráběl inkoust a psalo se. Žáci poté měli opět další úkol. Tentokráte dostali na výběr. Buď mohli zkusit přepsat několik slov pomocí dobového psacího náčiní v původním písmu, nebo museli dle manuálu přečíst pár slov ze zakládací listiny Karlovy univerzity. Po splnění opětovně dostali samolepku s dalším dílem skládačky ze života Karla IV.

Stanoviště 5: KORUNOVACE KARLA IV.
Seznámení s korunovačním řádem pomocí komentované přednášky za využití laminovaného materiálu. Následně symbolický akt korunovace návštěvníka, kdy dotyčný dostanal lýkové střevíce, mošnu, plášť, levnou repliku koruny, meč a mohl se vyfotit. Taktéž dostal poslední samolepku s materiály ze života panovníka. Řeč byla také o Karlových dalších korunovacích (římským císařem 1355) a státnických činech.

Zhodnocení projektu

Podobně jako celá země, tak i naše škola si v těchto dnech připomněla sedmisté výročí narození císaře Karla IV., nejvýznamnějšího panovníka naší historie. Od devátého do třináctého května představil tohoto velikána našich dějin všem žákům projekt, který se zaměřil na všední, ale i nevšední oblasti Karlovy doby. Naším cílem bylo přiblížit dětem dobu i osobnost Karla IV. z různých úhlů pohledu. Zábavnou formou jsme se snažili seznámit žáky s tímto panovníkem evropského formátu a s životem ve středověku.

V průběhu týdne se všichni žáci vystřídali na nedalekém hradu Radyně. Děti z  2. stupně uskutečnily v rámci předmětu výtvarná výchova kresebný plenér ( v překladu to znamená pod širým nebem).Měli tak možnost být blíž přírodě, aby ji lépe viděli, cítili, vnímali. Hlavním tématem byla kresba přírody, architektury s využitím základních výtvarných technik – kresby tužkou a rudkou. Děti z prvního stupně se dokonce setkaly se samotným panovníkem, který jim mimo jiné vyprávěl pověst o bájném Radoušovi.

Povedly se i deskové obrazy (po vzoru mistra Jetřicha, uznávaného malíře 14. století) připomínající významné osoby z rodiny slavného vladaře. Vznikl tak krásný obrazový rodokmen Karla IV. V rámci matematiky si žáci připomněli středověké míry a váhy, při německé a anglickém jazyku sestavovali rodokmen lucemburské dynastie a dokonce připravili slavnostní projev u příležitosti Karlovy korunovace na císaře říše římské.

Jednou z nejslavnějších památek na éru vlády Otce vlasti jsou korunovační klenoty, jež nechal zhotovit. Starší děti se zaměřily na způsob výroby a původ drahokamů, jimiž jsou osazeny. Vznikla i řada povedených power pointových či psaných a ilustrovaných prezentací shrnujících nejvýznamnější mezníky vlády a nejdůležitější počiny.

Karel IV. podporoval stavební činnost – vrcholící gotika k tomu přímo vybízela. I to žáci během projektu dokladovali na mnoha příkladech. Sám císař se jejich prostřednictvím proměnil v průvodce po středověké Praze. Za svého mládí si budoucí první vladař Evropy užíval života plnými doušky a brzy se dočkal pasování na rytíře. I s ctnostmi, které měli každého správného rytíře šlechtit, se žáci seznámili.

Projekt vyvrcholil v pátek 13. května, kdy na škole proběhl na pěti stanovištích program Living History – Vzdělávací okruh Karla IV.

V jeho rámci si všichni mohli nejen prohlédnout, ale hlavně vyzkoušet středověké obleky či zbraně. A tak někteří oblékli šaty přímo na sebe, jiní obdivovali způsob tehdejšího tkaní látek. Žáci se rovněž proměnili v písaře a pochopili, jak významným počinem bylo založení univerzity v roce 1348 a s tím spojený rozvoj vzdělanosti. Seznámili se také s rytířstvím včetně možnosti zásahu jednoduché otočné figuríny dřevěným kopím . Mohli si také vyzkoušet, jaké to je být korunován na středověkého monarchu. Představu o životě Karla IV. také doplnil zajímavý film, který děti v úvodu zhlédly.

Celý týdenní projekt se podařil a poděkování zaslouží jak naši tvořiví učitelé, tak šikovní a nadšeně spolupracující žáci. Rovněž děkujeme truhlářům panu Pavlu Kepkovi a Jiřímu Šlaisovi (poskytli překližky pro deskové obrazy), OSHR Starý Plzenec a staroplzenecké starostce Vlastě Dolákové. Obrazový rodokmen Karla IV. a nástěnky s pracemi dětí nám budou v atriu školy připomínat našeho Otce vlasti.

Mgr. Jiří Skalák, učitel dějepisu

Týden Karla IV. Týden Karla IV. Týden Karla IV. Týden Karla IV. Týden Karla IV. Týden Karla IV. Týden Karla IV. Týden Karla IV. Týden Karla IV. Týden Karla IV. Týden Karla IV. Týden Karla IV. Týden Karla IV. Týden Karla IV. Týden Karla IV. Týden Karla IV. Týden Karla IV. Týden Karla IV. Týden Karla IV. Týden Karla IV. Týden Karla IV. Týden Karla IV. Týden Karla IV. Týden Karla IV. Týden Karla IV. Týden Karla IV. Týden Karla IV. Týden Karla IV.

(27.05.2016)

Hlavně to zdraví! – 2. B

Na konci února nás celou výukou provázelo dva týdny téma HLAVNĚ TO ZDRAVÍ! Všechny předměty se týkaly tohoto tématu a probíhaly hravou a tvořivou formou. Vedla nás naše třídní učitelka Mgr. Anna Brabcová a také studentka na pedagogické praxi Aneta Szüloová.
Celý projekt začal přírodovědnou vycházkou, kdy jsme se společně vydali pověsit na stromy krmení pro ptáčky. Po cestě jsme si povídali o tom, jak je pro nás důležitý pobyt na čerstvém vzduchu a dokonce jsme si i trošku zaběhali. Před návratem do školy jsme byli svědky zásahu sanitky. Usoudili jsme, že se naštěstí nejednalo o nic vážného, protože sanitka neblikala ani nehoukala. Při této příležitosti jsme si zopakovali, jak se chovat v takovýchto situacích.
V matematice jsme vypočítali slovní úlohy na toto téma, vyluštili jsme matematické křížovky, lovili jsme zdravé potraviny s příklady na prut, rozluštili jsme tajemné šifry a pracovali jsme na barevném počítání, kde nám pan Cibulka radil, abychom žili zdravě.
V českém jazyce jsme četli a rozebírali různé texty jako například „Tajemství zdraví“, dále jsme tvořili myšlenkové mapy, popisovali jsme štíhlou a obézní postavu a doplňovali jsme ranní dopis, který nás vítal v dalším zdravém školním dni.
V prvouce jsme třídili zdravé a zdraví škodlivé potraviny, dělali jsme potravinovou pyramidu, povídali jsme si o hygieně, učili jsme se o našem těle, o nemocech a úrazech, o smyslech apod. Všechny nás moc bavilo laboratorní cvičení, při kterém jsme si mohli otestovat naše chuťová centra.
V hudební výchově jsme se naučili dvě nové písně – Dělání a Narozeninová. Vysvětlili jsme si, že zdraví není jen o tom, jestli máme nebo nemáme nějakou nemoc, ale i o tom, jak se cítíme – jestli jsme smutní nebo veselí. Dále jsme si říkali, proč si většinou k narozeninám přejeme hodně štěstí a zdraví a co jiného bychom si měli v životě ještě přát. Luštili jsme také spoustu notových a rytmických rébusů na téma zdraví.
V tělocviku jsme pilně procvičovali celé naše tělo a hráli jsme například honičku na nemocnici.
Celý projekt vyvrcholil kooperativní výukou během výtvarné výchovy, kde jsme ve skupinách pracovali na výtvarném díle v životní velikosti. Každá skupina vytvořila jednu postavu a na ni umístila potravin, podle toho, jestli se jednalo o postavu se zdravým nebo nezdravým životním stylem. Každý ve skupině měl svůj vlastní úkol, na kterém pracoval, ale když byl někdo hotov, pak jsme si všichni vzájemně pomáhali. Na konci jsme vše společně zhodnotili.
Práce nás moc bavila, všichni jsme se snažili a výsledky stojí opravdu za to. Podívejte se sami!

Hlavně to zdraví! – 2. B Hlavně to zdraví! – 2. B Hlavně to zdraví! – 2. B Hlavně to zdraví! – 2. B Hlavně to zdraví! – 2. B Hlavně to zdraví! – 2. B Hlavně to zdraví! – 2. B Hlavně to zdraví! – 2. B

Vaše 2. B

(09.03.2016)

Máme ruce šikovné

Název projektu: Máme ruce šikovné
Reg. číslo: CZ. 1. 07/1. 1.00/57. 0948
Rozpočet: 212 481 Kč
Realizace: 1. 7. – 31. 12. 2015

Naše škola je od 1. 9. 2015 do 31. 12. 2015 zapojena do programu finanční podpory z OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost – Výzva č. 57. Vypracovali jsme projekt s názvem Máme ruce šikovné, na jehož realizaci jsme získali dotaci ve výši 212 481 Kč. Celý projekt bude ukončen schválením závěrečné monitorovací zprávy k 31. 12. 2015.
V rámci této dotace jsme vybavili školní dílny potřebnými moderními pracovními pomůckami, které žákům umožní lepší rozvoj praktických činností a rovněž zatraktivní výuku předmětu Člověk a svět práce. Zakoupili jsme 8 žákovských dvoumístných dílenských ponků se svěráky, jeden jednomístný dílenský ponk se svěrákem pro učitele, 17 dílenských židlí, vrtačkové pracoviště a další potřebné dílenské vybavení. V rámci projektu vytvořil pak samostatně každý chlapec 6. ročníku 4 výrobky (držák na vzkazy, modelářské kladívko, závěsnou poličku a stojánek na tužky) podle výkresu a metodického listu s postupem práce, které Mgr. Václava Šiplová zpracovala. Během jejich činnosti v dílnách jsme pořizovali fotodokumentaci práce na výrobku i jeho finálního podobu. Ta byla pak spolu se samotným hodnocením žáka i učitele součástí žákovského portfolia.
Chlapci pracovali velice dobře a s chutí, výrobky se jim vcelku podařily a i v dalším pololetí mohou v dílně nově zakoupené nářadí i pracovní stoly využívat.

Máme ruce šikovné Máme ruce šikovné Máme ruce šikovné Máme ruce šikovné Máme ruce šikovné Máme ruce šikovné Máme ruce šikovné Máme ruce šikovné

(22.01.2016)

Vesmír – 5. roč.

Měsíc listopad byl v páté třídě ve znamení vesmíru a především sluneční soustavy.
Nejprve se páťáci v hodinách přírodovědy seznámili se základními poznatky o sluneční soustavě.
10. listopadu 2015 se žáci vydali do 3D Planetária v plzeňské Techmanii. Po vstupu do budovy všechny uchvátil model sluneční soustavy. Právě obrovské rozzářené Slunce je unikátním projekčním sálem o vnitřním průměru 14 metrů, ve kterém páťáci zhlédli filmy „ Země, Měsíc a Slunce“ a „Podzimní obloha nad Plzní“. Z polohovacích sedadel sledovali film, který hravou formou vysvětluje, jak obíhá Země kolem Slunce a Měsíc kolem Země nebo jaké jsou měsíční fáze.
Velmi zajímavé byly i řecké báje a pověsti o vzniku jednotlivých souhvězdí, orientace na obloze podle hvězd a proměny oblohy v jednotlivých ročních obdobích. Děti měly také možnost projít si samostatně interaktivní exponáty a vyzkoušet si bombardování planet meteority, jízdu na kole rychlostí světla nebo odstartovat vodíkovou raketu. K vidění byly i modely historických raket, robotické vozítko a model Země.
Ve škole se pak žáci rozdělili do skupin a vylosovali si jedno z těchto těles – Slunce, Merkur, Venuše, Země, Mars, Jupiter, Saturn, Uran a Neptun. Zjistili o něm z encyklopedií informace (např. teplotu na povrchu, výskyt atmosféry, vzdálenost od Slunce, čas oběhu kolem Slunce, dobu trvání rotace kolem své osy, počet měsíců, a které z bohů označují názvy planet v římské mytologii), vypsali je na formát A3 a doplnili kresbou tělesa. Posléze prezentovali svým spolužákům.
Různé úkoly s danou tematikou skupiny plnily i v jiných vyučovacích hodinách. Doplňovaly neúplný text, vypočítaly údaje o planetách a zapsaly je do připravené tabulky, složily obrázek oběhu Země kolem Slunce (střídání ročních období) atd. Při všech činnostech žáci prokázali, že umí výborně spolupracovat. Společnými silami vytvořili zdařilé prostorové vesmírné objekty.
Každá skupina si na závěr připravila referát k danému tématu. Referáty si děti vzájemně hodnotily.
Završením celého projektu byl vesmírný kvíz, ve kterém žáci prokázali dobré vědomosti a na většinu otázek dokázali správně odpovědět.
Pro děti byl tento projekt atraktivní. Velmi se jim líbila návštěva planetária a bavily je i činnosti ve třídě. Pozitivně hodnotily i práci ve skupinách.

Vesmír – 5. roč. Vesmír – 5. roč. Vesmír – 5. roč. Vesmír – 5. roč. Vesmír – 5. roč. Vesmír – 5. roč. Vesmír – 5. roč. Vesmír – 5. roč.

(14.12.2015)

Učíme se číst a jazyky

Název projektu: Učíme se číst a jazyky
Reg. číslo: CZ. 1. 07/1. 1.00/56. 0970
Rozpočet: 453 891 Kč
Realizace: 1. 7. – 31. 12. 2015

Naše škola se přihlásila do projektu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, číslo výzvy 56, kde jsme v rámci evropských peněz podpořili čtenářskou gramotnost a jazykové vzdělávání žáků. V rámci projektu učitelé vytvořili 4 různé tematické plány pro dvě Čtenářské dílny pro 4 vybrané ročníky na celý školní rok (pro 3., 4. a pro 5., 6. roč.). Každý ze čtyř tematických plánů obsahuje popis deseti Čtenářských dílen na 1 školní rok.
V průběhu trvání projektu, tj. do prosince, proběhlo v každém ze čtyř vybraných ročníků nejméně 6 Čtenářských dílen, ověřujících část doloženého tematického plánu. Doba trvání jedné dílny je jedna vyučovací hodina. Současně byly zajištěny materiální podmínky potřebné pro realizaci. Nakoupili jsme celkem 407 knih a pořídili i odbornou literaturu pro pedagogy. Rovněž návštěvnost školní knihovny následně stoupla téměř o třetinu a děti hodnotily dílny vesměs velmi pozitivně. V průběhu ledna – března proběhnou zbylé dílny a pak navážeme už mimo projekt podobnými aktivitami.
Čtenářské dílny tak úspěšně podpořily rozvoj individuální schopnosti žáků v oblasti čtenářství a čtenářské gramotnosti.

Jak se nám líbily čtenářské dílny

Od 7. listopadu 2015 do 21. ledna 2016 se vždy ve čtvrtek v naší třídě konaly čtenářské dílny. V první hodině si každý vybral svoji knihu, se kterou strávil deset vyučovacích hodin. V každé hodině jsme také dostávali pracovní list. Do listu jsme vyplnili údaje o knize a postřehy z četby. Na poslední desátou hodinu se přišel podívat pan ředitel Mgr. Zdeněk Šafařík. Přišel se podívat a zároveň ohodnotit naši práci na čtenářských dílnách. Všem se čtenářské dílny líbily a odnáší si z nich pěkné vzpomínky.
Leona Švecová, 6. B

Chci vám povědět o čtenářských dílnách, které probíhaly od listopadu do ledna. Četli jsme si při nich různé zajímavé knížky a podle toho, co jsme v knize zjistili, jsme odpovídali na otázky z pracovního listu, které jsme od paní učitelky každou hodinu dostali. Všechny listy jsme si mohli zakládat a udělat si z nich pěkný přehled. Knihy, které jsme si vybrali, se pak na konci každé hodiny hodnotily. Dostali jsme prostor bavit se o knize, většinou jsme si povídali v kroužku o našich hlavních hrdinech, co prožívali, popisovali jsme, jací byli, co prováděli… Velice dobré bylo, že jsme knížky mohli nosit domů, a tak někdo během deseti týdnů přečetl opravdu hodně knih. Na konci čtenářských dílen se na nás přišel podívat pan ředitel, kterému se dílny moc líbily. Celkově je hodnotím jako povedené a doufám, že si je ještě někdy zopakujeme. Byly lepší než klasická hodina literatury.
Patrik Jendele, 6. B

*****

Dále jsme již uskutečnili přes vítěze výběrové řízení, tj. cestovní kancelář Hroch s.r.o., jeden zahraniční jazykový kurz pro  učitele a dva zahraniční jazykově – vzdělávací pobyty pro žáky. Chtěli jsme tyto kurzy realizovat co nejdříve, dokud to dovolí bezpečnostní situace v Evropě. Cílem kurzů je  zlepšení jazykových kompetencí žáků a prohloubení jejich znalostí o zemích EU. Pobyty se uskutečnily v Londýně (4. – 10. října 2015) a v Mnichově (11. – 16. října 2015). Žáci absolvovali jazykovou výuku v rozsahu 9 vyučovacích hodin za celý pobyt a seznámili se s významnými reáliemi příslušného místa. Každého kurzu se mohlo zúčastnit 10 žáků ze školy ( 8.,9.roč.) a dva učitelé.

Oba jazykové kurzy byly bohužel poznamenány velmi neprofesionálním zajištěním ze strany cestovní kanceláře Hroch, která se jako jediná do výběrového řízení přihlásila. I když jsme dopředu byli opakovaně ujišťováni a písemně informováni zástupci kanceláře, že vše je kvalitně zajištěno, opak byl pravdou.

Hlavní nedostatky ze strany CK Hroch:

  1. průvodci, kteří nebyli dostatečně jazykově vybaveni a byli spíše špatnými delegáty bez znalosti prostředí než kompetentními průvodci
  2. špatná a nepružná komunikace s CK v průběhu zájezdu, změny v programu, organizaci zájezdu, výběru jazykové školy, čase výuky apod.

Podrobný přehled všech nedostatků zasíláme jako stížnost spolu s dalšími školami cestovní kanceláři Hroch a AČCK.

Naopak velké poděkování zaslouží všechny doprovázející paní učitelky Lenka Kajerová, Romana Beránková, Petra Řežábková a  Ivana Kružíková, které svým velmi zodpovědným přístupem, průvodcovstvím a organizačními schopnostmi dokázaly kompenzovat nedostatky ze strany CK tak, že dětem se zájezd líbil a byl pro ně přínosný jak po stránce rozvoje komunikačních dovedností, tak i poznáním zajímavých míst.

Jazykové vzdělávací zájezdy očima dětí.

Londýn

4.  října jsme vyrazili v rámci projektu Učíme se číst a  jazyky na jazykový vzdělávací kurz do Londýna. Všichni žáci (6 deváťáků a 4 osmáci) a paní učitelky jsme se sešli před  hasičskou zbrojnicí, ale autobus měl téměř hodinu zpoždění. Proto, když se v zatáčce objevil dvoupatrový zlatý autobus s žáky z Ostravy, Českého Těšína a Vsetína, všichni zajásali.

Potom už jsme vyrazili. Cestou nás čekala kontrola pasů v Calais. Ta proběhla bez komplikací a kolem šesté hodiny ráno jsme se  procházeli po trajektu, který nás dopravil přes kanál La Manche do Anglie.

První památkou, která upoutala naši pozornost po příjezdu do Londýna, byl Big Ben s budovami parlamentu a následně Lodon Eye. Bohužel jsme se kvůli špatnému počasí na kole neprojeli. Navštívili jsme i park u Buckinghamského paláce, podařilo se nám také vyfotografovat samotný palác, sídlo britské královny. Další naší zastávkou bylo náměstí Trafalgar Square a Národní galerie malířských umění.  Pak už nás autobus odvezl na  parkoviště, kde si nás vyzvedly rodiny, které nás po celý pobyt ubytovávaly.

Druhý den strávený v Anglii jsme se vydali podívat na palác Jindřicha VIII. – Hampton Court. Navštívení zahrad s přírodním bludištěm byla krásná relaxace. A potom ,,hurá do školy“ poblíž Greenwichského poledníku, kam se nám povedlo také podívat. Ve škole nás rozdělili do skupin a začala výuka angličtiny .

Ve  středu směřovala celá naše skupina k Tower Bridge, ten se  v té době zrovna otevíral. Od řeky Temže se daly pozorovat mrakodrapy Shard (střep) a Gherkin (okurka). I ve středu pak následovala odpolední výuka.

Na  čtvrteční den se asi každý těšil, byl v plánu výlet ke  křídovým útesům Seven Sisters na jihu Anglie. Vyšlo nám skvělé počasí, našli jsme pár mušliček, kochali se výhledem a  nasávali vůni moře. Poté nás autobus odvezl do Brightonu, což  zajímalo všechny dívky, šlo se totiž nakupovat. Každý si něco pořídil a v dobré náladě jsme pokračovali procházkou podél moře k Brighton Pier (zábavní molo s atrakcemi).

V pátek ráno jsme se neradi loučili se svou rodinou. Naposledy náš autobus opouštěl parkoviště a vydal se na cestu ke Cutty Sark, který je jedním s posledních čajových kliprů. Tam všichni čekali na loď, která nás vzala na projížďku po Temži. Cestou jsme spatřili pevnost Tower, kterou se nám povedlo vidět zblízka ve středu. Projeli jsme pod Tower Bridge i Millenium Bridge (známým z Harryho Pottera). U Big Benu jsme přestoupili na další loď a pluli zpět do Greenwich. Poté už nás čekala poslední návštěva školy, kde jsme obdrželi certifikáty potvrzující, že  jsme úspěšně zvládli 9 hodin výuky. Rovnou u školy nás vyzvedl autobus a vydali jsme se na zpáteční cestu.

Celý zájezd byl pro všechny nezapomenutelným zážitkem. Jen nás mrzelo, že se zájezdu nemohlo zúčastnit více žáků naší školy.

Adéla Němcová, 9. třída

Jazykový vzdělávací zájezd - Londýn Jazykový vzdělávací zájezd - Londýn Jazykový vzdělávací zájezd - Londýn Jazykový vzdělávací zájezd - Londýn Jazykový vzdělávací zájezd - Londýn Jazykový vzdělávací zájezd - Londýn Jazykový vzdělávací zájezd - Londýn Jazykový vzdělávací zájezd - Londýn Jazykový vzdělávací zájezd - Londýn Jazykový vzdělávací zájezd - Londýn Jazykový vzdělávací zájezd - Londýn Jazykový vzdělávací zájezd - Londýn

Mnichov

Jeden říjnový víkend, přesněji v neděli 11. října, se žáci naší školy spolu s p. uč. Řežábkovou a p. uč. Kružíkovou vydali na jazykový vzdělávací kurz do Německa. Čekalo nás 6 dní v Mnichově, centru Bavorska. Všichni jsme odjížděli plni očekávání a zvědavosti, co nám pobyt přinese. Sraz byl  v půl 11 u hasičské zbrojnice v Nezvěsticích. V 11 hodin dorazil autobus i se školou z Uherského Hradiště, s níž jsme celý pobyt v Mnichově absolvovali. Odjíždělo nás celkem 10 , a to 5 žáků z 8. ročníku a 5 z 9. třídy. Cesta autobusem utíkala poměrně rychle, panovala dobrá nálada.

Naše první zastávka bylo historické město Regensburg s bohatou minulostí a krásnými památkami. Tamější procházka historickým jádrem se všem moc líbila a nabyla nás dobrou náladou, s kterou jsme pokračovali dále v cestě do Mnichova. Do hostelu byl  příjezd ve večerních hodinách. Z ubytování jsme byli ale nemile překvapeni. Večeře sice nebyla cestovní kanceláří zajištěná, odhlasovalo se však, že se půjde na večeři do  místního McDonaldu. Menší problém byl tedy vyřešen.

V pondělí nás již čekal nabitý program. Mezitím se dostavil vedoucí cestovní kanceláře a vše se vyřešilo. Veliký podíl na tom měly paní učitelky. V ten den ráno jsme stihli projít Olympiapark a s ním i tamější Olympiastadion, kde se konaly v minulých letech olympijské hry. Odpoledne jsme se vydali na  mnichovské letiště a k večeru do jednoho z nejmodernějších stadionů na světě Allianz-Areny. Nejen kluci byli nadšeni z toho, že jsme měli úžasnou možnost projít si celý stadion, včetně šaten, novinářských místností a dalších částí místa hráčů fotbalového Bayernu Mnichov. Všichni byli nadšeni již první den, výjezd na tato zajímavá místa Mnichova se moc líbil a atmosféra se zlepšila.

V úterý ráno jsme šli poprvé do jazykové školy. Čekaly nás vstřícné paní učitelky a příjemné místo pro učení německého jazyka. Lektorky byly milé a snažily se,i když jsme jim třeba něco nerozuměli. Do této školy jsme docházeli 3 dny po sobě vždy v dopoledních hodinách, výuka trvala 3 vyučovací hodiny a  všem utíkala. Poslední den v jazykové škole jsme každý z nás obdrželi certifikát o účasti na tomto jazykovém kurzu. V úterý po vyučování nás vyzvedly naše paní učitelky a jelo se na zámek Nymphenburg, jehož prohlídka s německým výkladem a zároveň procházka zámeckého parku byla velice zajímavá i poučná, přesto se všichni již těšili do Bavaria Filmstadt. Tam nás průvodce provedl filmovými ateliéry z natáčení různých filmů. Zhlédli jsme např. ponorku ze  stejnojmenného filmu nebo prostory z  Pirátů z Karibiku. Ukázali nám, jak se natáčí teleshopping, jak může spiderman létat z budovy na budovu či jak se například vytvářejí spoty na předpověď počasí. Některé triky jsme měli možnost i  vyzkoušet. Zábava tedy určitě nechyběla. Asi většinu nejvíce zaujal létající pes Falco z Nekonečného příběhu.

Ve  středu jsme byli v půlce našeho pobytu a čekal nás další úžasný výlet – návštěva Alp. Lanovka nás vyvezla na  nejvyšší horu Německa – Zugspitze. Již cesta tam pro některé z nás byla krásným a ojedinělým zážitkem. Nahoře se všem naskytl nádherný pohled na vrcholky evropských hor. Pozorovali jsme tu nádheru z výšky 2 962 m. Zpáteční cestu jsme si poté zkrátili jízdou vláčkem, z něhož jsme si mohli z oken prohlížet krásu okolí a typická stavení pro  Bavorsko. Cílem bylo alpské městečko Garmisch - Partenkirchen, kde jsme měli  možnost nákupu, občerstvení a  prohlédnout si toto hezké místo. I přesto, že den byl velice náročný, všichni měli energie dost a těšili se na další den.

Ve  čtvrtek byla na programu návštěva centra města Mnichov. Zde jsme mohli zhlédnout spoustu zajímavých míst této bavorské metropole a zároveň také nakoupit i poslední dárky pro sebe a naše nejbližší. Nechyběla prohlídka s výkladem od paní průvodkyně, která si připravila celou trasu tohoto dne. Porovnávali jsme Marienplatz s naším Staroměstským náměstím v Praze, vstoupili do chrámu Frauenkirche, jenž je se svými kopulovitými věžemi dominantou Mnichova, dále vystoupili na sochu Bavariu, ze které byl krásný výhled na celé město, a prohlídku zakončili nákupy v samém centru. Den utekl velice rychle a  čekal nás poslední den pobytu.

Na  tento den se všichni těšili snad nejvíce, protože se jelo do  Legolandu. Počasí nám ale moc nepřálo, z celého týdne bylo nejchladněji, dokonce i pršelo. I tak to byl nezapomenutelný zážitek, který si všichni moc užili. Celý týden nás všude doprovázela milá průvodkyně Jana a pan řidič, se kterým byla legrace. I díky nim byl tento zájezd vydařený. A za naše žáky musím říct, že přes počáteční zmatky to byl jeden z pěkných jazykových zájezdů, na který budeme ještě dlouho vzpomínat.

Tereza Fremrová, 9. třída

Jazykový vzdělávací zájezd - Mnichov Jazykový vzdělávací zájezd - Mnichov Jazykový vzdělávací zájezd - Mnichov Jazykový vzdělávací zájezd - Mnichov Jazykový vzdělávací zájezd - Mnichov Jazykový vzdělávací zájezd - Mnichov Jazykový vzdělávací zájezd - Mnichov Jazykový vzdělávací zájezd - Mnichov Jazykový vzdělávací zájezd - Mnichov Jazykový vzdělávací zájezd - Mnichov Jazykový vzdělávací zájezd - Mnichov Jazykový vzdělávací zájezd - Mnichov

loga-esf-eu-msmt-op

konkurenceschopnost

(aktualizováno 09.02.2016)

Archiv Projektů

2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 | 2018/2019 |