Ve čtvrtek 22. května se žáci obou 8. tříd zúčastnili během hodiny fyziky práce s elektrotechnickými stavebnicemi BOFFIN. Jednalo se součást projektu Podpora technického vzdělávání v Plzeňském kraji, který je podpořen Evropskou unií.
Žáci si ve dvojicích zkoušeli sestavit podle schéma elektrický obvod, který měl rozsvítit žárovku, hrát hudbu na tlesknutí, přepínat světla, či dokonce naladit rádio FM plus! Klasické plánky s fotografiemi projektu k dispozici ale nebyly, pracovalo se s náčrtkem. Celkem bylo možno sestavit 5 – 6 různých zapojení, které byly vždy náročnější na obtížnost. Finálový obvod nakonec způsobil nejvíc problémů, pouze dvě nebo tři dvojice se až k tomuto obvodu dostaly, ale ani jedna z nich ji nedokázala zapojit tak, aby správně fungovala.
Práce s touto stavebnicí nebyla ale pro všechny cizí. Někteří se s touto stavebnicí již setkali a neměli takový problém sestavit určené obvody, jako ti, kteří tuto stavebnici viděli poprvé.
Již před sestavováním bylo objasněno, že dva žáci ze třídy postoupí do krajského kola, které se konalo 3. června v Plzni. Nemusela to být jedna dvojice, která začala pracovat pospolu už od začátku, mohl to být jeden žák z jedné dvojice, druhý z nějaké jiné. K finálovému obvodu se dostaly nejrychleji dvě dvojice, o něco rychleji to byla skupina ve složení Michal Krásný a Lukáš Rajchl, o několik desítek vteřin za nimi začali na stejném zapojení pracovat i Jakub Hrubý a Jan Fajer. Právě první jmenovaní z obou dvojic, tedy Michal Krásný a Jakub Hrubý, byli vybráni jako zástupci školy a postoupili do krajského kola. Ze třídy 8. B byli vybráni Lukáš Lžičař a Dominik Hora. O postupujících rozhodovaly dvě milé paní, které celý průběh práce se stavebnicemi kontrolovaly a vždy poradily s tím, co bylo třeba.
Práci si každý žák užil, tyto stavebnice by byly jistě výborným doplňkem zájmové nebo školní činnosti, se kterým by každý pracoval rád.
Michal Krásný, 8. A
(6. 6. 2014)
Projekt probíhá ve spolupráci s Církevní odbornou školou ve Spáleném Poříčí a měl by pokračovat i v příštím školním roce. Cílem je zvýšení motivace žáků k přírodovědnému vzdělávání, získání nových teoretických dovedností a podpora praktických dovedností žáků.
V rámci projektu navštíví 31.března třídy 8.A a 8.B Církevní střední odbornou školu, kde zábavnou formou proběhne biologické praktikum v místních laboratořích. Během dopoledne zavítáme i do Akvatery a nedalekého Ekocentra.
Ve středu 28. května 2014 se žákyně 9. ročníku vydaly do Spáleného Poříčí na ekologickou olympiádu pro základní školy. Zúčastnilo se 7 družstev po třech žácích. Naši školu reprezentovalo družstvo ve složení: Barbora Přibylová, Kateřina Šimková a Kristýna Šimková.
Po příjezdu na CSOŠ do Spáleného Poříčí proběhlo představení a přivítání poroty. Poté se každé družstvo prezentovalo představením etologického pozorování vybraného živočicha. Následovaly teoretické úkoly. Každý úkol plnila trojice současně. Poté následoval oběd. V odpolední části jsme se přesunuli do nedalekého ekocentra, kde se odehrávala poznávačka rostlin a živočichů a také praktické úkoly, například určování budek či práce s bylinkovou zahrádkou.
Po návratu zpět na CSOŠ proběhlo vyhlášení výsledků a ukončení celé akce. Naše družstvo obsadilo páté místo. Kromě drobných dárků si mohou za odměnu vyzkoušet jeden den práce v ekocentru. Škoda jen, že na praktické úkoly hodně pršelo a to dost ztížilo práci.
Je kroužek určený pro přihlášené žáky naší školy. Na tomto kroužku děti získávají informace o exotických zvířatech známých i neznámých. Poznávají život jednotlivých živočichů a vytvářejí vhodné prostředí pro jejich chov.
Kroužek vede pan učitel SŠ Ing. Petr Pelikán. Termíny: 3. února, 7. dubna, 2. června.
3. února proběhla první schůzka a vedoucí nás seznámil jak s prostory Akvatery, tak Ekocentra. Strávili jsme zde příjemné dvě hodiny, které byly nabité informacemi. Žákům se zde velmi líbilo.
(16.03.2014, aktualizováno 6. 6. 2014)
Žáci 4. třídy uskutečňují v tomto školním roce v rámci výuky anglického jazyka celoroční projekt „Významné dny a svátky v anglicky mluvících zemích“. V podzimním období si připomněli Halloween a Thanksgiving Day (Den díkuvzdání).
Na přelomu října a listopadu, kdy se v Anglii a USA slaví Halloween, si žáci připravili tématický program pro své mladší spolužáky z 1. až 3. třídy. V halloweenských kostýmech obešli třídy, vyprávěli legendu o původu svítících dýní, zazpívali několik písniček, předvedli tanečky a naučili mladší posluchače i jednoduchou rytmickou říkanku.
K příležitosti Dne díkuvzdání, který se v USA slaví poslední čtvrtek v listopadu, si připravili dramatizaci historické události, která vedla ke vzniku tohoto amerického svátku. Sehráli příběh prvních severoamerických osadníků, „Pilgrims“, kteří odpluli z Anglie, aby mohli svobodně vyznávat svoji víru, a kteří přežili v nových nehostinných podmínkách díky pomoci indiánů.
Příběh vyprávěli v češtině, ale dialogy a písně zvládli žáci anglicky. Na představení pozvali spolužáky ze 3. a 5. třídy.
(12.12.2013)
V prosinci si žáci v rámci projektu připravili pro své spolužáky z 1. až 5. třídy krátké představení na téma vánočních svátků v anglicky mluvících zemích a jejich srovnání s českými oslavami.
Zazpívali anglické písně vyprávějící o narození Ježíška, betlémskou scénu doplnili i kostýmy a jednoduchou taneční dramatizací písní.
Poté představili vánoční kalendář, ve kterém připomněli významná sváteční data v Anglii a Americe a seznámili své spolužáky s podobou a průběhem jednotlivých anglických vánočních dnů. Nechybělo ani představení anglické vánoční kuchyně a tradičních zvyků.
Pomocí kostýmů a popisu seznámili diváky s bytostmi, které nosí v Anglii a Americe dětem dárky – Otcem Vánoc (Father Christmas) a Santa Clausem a jeho pomocníky.
Představení ukončili vánočním přáním v podobě známé písničky We Wish You a Merry Christmas.
Vystoupení bylo opět dvojjazyčné, písničky i většinu povídání žáci zvládali v anglickém jazyce a pro diváky je překládali do češtiny.
(21. 01. 2014)
V rámci projektu Významné dny a svátky v anglicky mluvících zemích jsme si 14. února připomněli další svátek, který se slaví hlavně v USA, a to Den sv. Valentýna.
Žáci 4. třídy opět navštívili své mladší spolužáky, aby jim tento svátek představili. Naučili je valentýnská říkadla a písničky a předali jim veselá valentýnská přáníčka.
(25. 2. 2014)
V rámci projektu (1. 7. 2012 – 31. 12. 2014) tvoří učitelé školy pro potřeby výuky na interaktivních tabulích digitální učební materiály – v plánu máme vytvořit 360 těchto materiálů a 72 výukových materiálů z finanční gramotnosti. Zatím jich bylo vytvořeno a v rámci výuky ověřeno celkem 305 napříč všemi předměty a dalších 35 výukových materiálů z finanční gramotnosti. 200 materiálů bylo v monitorovací zprávě za 2. a 3. období schváleno MŠMT a můžeme je poskytnou na vyžádání jakékoli jiné škole. Níže je uveden seznam materiálů.
Kontaktní osobou je zást. ředitele Mgr. Václava Jehlíková – v.jehlikova@seznam.cz
Kromě těchto materiálů jsme z evropských peněz zakoupili 5 interaktivních tabulí s veškerým potřebným vybavením, dva notebooky, učitelé absolvovali 16 akcí dalšího vzdělávání z oblasti ICT, jeden roční kurz anglického jazyka, 4 krátkodobé kurzy anglického jazyka, 4 zahraniční kurzy o hlavních prázdninách (tři proběhly v Anglii, jeden v Německu) a dále jsme z prostředků EU financovali nový povinný předmět včetně vybavení učebnicemi a metodickými materiály, a to anglický jazyk v 1. třídě (rozdělení na 2 skupiny) a letos v něm pokračujeme v 2. ročníku.
(6. 9. 2013, aktualizováno 24. 1. 2014)
2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 | 2018/2019 |